شرایط تحصیل در آلمان در مقطع دبیرستان

۳ بازديد

کشور آلمان، به دلیل کیفیت بالای آموزشی و سیستم آموزشی پیشرفته، به یک مقصد جذاب برای ادامه تحصیلات تبدیل ‌شده است. از دیگر دلایل علاقه دانشجویان خارجی به آلمان، می‌توان به امکان تحصیل رایگان در این کشور اشاره کرد. تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان، شانس ورود دانش آموزان را به معتبرترین دانشگاه های دنیا افزایش می دهد؛ آموزش در دبیرستان های آلمان، مطابق با استانداردهای جهانی است. زبان آموزشی در مدارس دولتی، آلمانی است.

تحصیل در آلمان در مقطع دبیرستان

دبیرستان‌های واقع در آلمان، مانند ایران به چند دسته تقسیم می‌شود که عبارت است از: دبیرستان های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری. به طور کلی، دانش آموزان آلمانی در مدارس دولتی، نوبت صبح در مدرسه شرکت می کنند. کلاس ها به طور معمول از ۷:۳۰ صبح شروع می شوند و تا ۱۳:۳۰ بعد از ظهر به پایان می رسند. مدت زمان هر کلاس، ۴۵ دقیقه است.

هزینه‌ تحصیل در آلمان در مقطع دبیرستان

هزینه تحصیل در مدارس آلمان، مبلغی حدود ۱۶ هزار یورو در سال است. همه دانش آموزان بومی و بین المللی فرصت تحصیل در دبیرستان های دولتی آلمان را خواهند داشت. آموزش در دبیرستان های آلمان، به دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم تقسیم می شود. هزینه تحصیل در دبیرستان های آلمان، برای آن دسته از دانش آموزانی که به زبان آلمانی آشنایی دارند، رایگان است. در صورتی که دانش آموزان قصد تحصیل به زبان انگلیسی داشته باشند، می توانند در مدارس خصوصی به تحصیل بپردازند. هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان برای مدارس خصوصی، حدود ۲۰ تا ۳۵ هزار یورو در سال است.
بیشتر بدانید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.